onsdag 24 februari 2021

Första veckan.

Då har första veckan med råttorna gått och än så har dom mycket att lära, toaträningen går sådär just nu, igår när jag skulle kolla till dom på morgonen så hade dom bajsat i sin sputnik (ett sorts hus som hänger i taket) Och inte lite utan det låg 12 små minikorvar där i och det var inte det värsta, det värsta var att två av dom låg och sov i det. 
Förutom toaträningen så försöker jag få dom att äta färskmat, dvs allt från grönsaker och sånt till barnmat men än så länge har dom bara gillat ägget dom fått. Det tar väl ett tag innan dom vänjer sig vet ju inte alls vad dom ätit innan. 
Dom kommer oftast snabbt som blixten när jag öppnar buren det är lite si och så när någon annan är i närheten, tjejerna är nog för stökiga för dom än men jag kan ha dom ute och på mig utan problem. 

bild från tidigare idag när jag var tvungen att tömma buren på hängmattor och rör för att tvätta dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar