måndag 8 april 2013

Stanna, stopp, vänta...

Nu går tiden på tok för snabbt, det är bara 9 dagar kvar tills min lilla lilla bebis blir 1år. Hur gick han från 50cm till 76cm och hur gick han från 3615gram till 11,8kg. Har bara hittat en enda ok present, inget som direkt skriker Wilhelm. Ska inspektera Maxi nu i veckan samtidigt som vi ska köpa allt annat inför kalaset, vill gärna ha några kakor som vi kan äta PÅ hans födelsedag oxå. Kalaset för ju såklart bli helgen efter han fyller år så att alla kan och orkar. Har en del spännande kakor i tankarna, en del som jag aldrig gjort men håller tummarna att det ska gå.

Wilhelm går ju mer nu än vad han kryper, han tom försöker springa men han går så brett isär med benen så de slutar ju bara med magplask. Han har totalt 4 tänder på g nu oxå, och inte vilka tänder som helst utan 3 kindtänder och en hörntand. Han äter ju som en häst dessutom, till frukost kränger 2 mackor de e knappt så jag orkar det och sen tigger han mer.

Annars händer det inte mkt här, går hemma och väntar på att våren ska komma på riktigt så man kan ut och leka med barnen och Erik kanske cykla på sin trehjuling som han bör kunna sitta och nå ner nu när han växt nästan 10cm sen han fick den.

En annan har ju oxå växt, av någon skum anledning lyckas jag nu inte bara behålla vikten utan har tom gått upp lite till från 47kg innan jag blev gravid med Wilhelm till 59kg när jag kom hem från BB ner till 54kg och nu upp till 58-59kg. Helt underbart, dock ser jag ju ut som jag är gravid varje kväll men det håller jag på å försöker träna till, bättre magmuskler bör ju hålla in allt bättre. Ska eventuellt fixa nyckel till gymmet så får man ytterligare hjälp.

Erik e verkligen inne i trotsåldern nu, börjat på dagis oxå att inte "lyssna" och han har ju tjatat ett tag nu, han upprepar ju allt flera gånger ibland upp mot 10ggr vilket kan bli jobbigt ibland. En klassiker är: bara en, bara en, bara en, bara en, bara en... etc.

Ne nu tycker jag att jag skrivit så de räcker för denna gången, lika bra att sluta innan Wilhelm kommer och trycker Delete..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar