torsdag 24 november 2011

Lilleman blir storebror :)

Ja nu har alla nära och kära fått veta att de ska komma en liten till och då kan jag berätta även för er andra.
I slutet av april är de tänk att en liten ska komma till världen =D

Var på ultraljud igår och fick se den lille busen göra volter och suga på tummen, underbart att se den lille, allt så jätte bra ut, allt var där de skulle. Vill att de ska bli april nu ju, men så känner man ju alltid och nu kanske ni förstår hur jag lyckats gå upp så mkt den senaste tiden.

Just nu e jag hemma med lilleman som fortfarande inte är riktigt bra, hostade en hel del i natt och snorar ordentligt idag, lille stackaren. Just nu ligger han och sover, han hade svårt att hålla sig uppe och då vaknade han ändå inte förens lite innan 9 och han brukar ju iaf hålla sig vaken i 3 timmar innan han vill sova men inte idag.


Nu till något helt annat, igår var jag nere och köpte julgardiner, helt otroligt att de ska ta 4år innan man skaffar sig en hög med julgardiner, satte upp dom igår oxå för hade inte så mkt att göra.
Vardagsrummet ena fönstret
Sen ner i källaren och hämta ljusstakarna, trodde vi hade 3st varav 1st som fungerade men oj vad chockad jag blev när jag upptäcker att vi har 4st och att 3st fungerar (dock en med glapp) och den som inte fungerade saknade en lampa så den kanske oxå fungerar egentligen, satte upp dom oxå när jag nu va i julstämning och sen hann jag inte med mer innan vi skulle åka på ultraljudet.
När vi va på g hem så körde vi inom Maxi och köpte en stjärna på fot då den kostade lika mkt som en ny sladd till den stjärnan vi har.
Så nu är de juligt och fint, några dagar för tidigt men men, resten av de lilla vi har får komma upp några dagar innan jul så som de ska vara. De enda jag känner att vi saknar är en julgransmatta annars har vi väl de som är måste med julen, dvs ljusstakar, julgardiner och julgran.

Idag ska jag försöka mig på att göra biffar, dom brukar alltid bli mer som köttbullar eller som hamburgare men men övning ger färdighet. Men de blir lite senare i eftermiddag, nu ska jag ta och surfa runt lite och leta namn, ha de gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar