måndag 27 februari 2012

Snart så..

Idag va de dax för tandläkaren igen, gillar verkligen min tandläkare han har sån humor så man ibland verkligen måste hålla sig för att skratta. Men nu har 2 av 3 visdomständer lagats iaf, de e ju dom som är jobbigast när man måste gapa som en galning. Då e de bara 2 hål och en lös lagning som ska fixas sen är man redo för tuggummi igen. Nu är jag uppe i drygt 3000kr så de som ska fixas i fortsättningen blir ju halva priset =)

Idag va de en viss liten prins som inte alls ville stiga upp, i vanliga fall räcker det att jag säger godmorgon eller Erik för att han ska vakna men idag fick jag gå in och sätta mig i sängen innan han ens reagerade, och nu när han sov "middag" va de inte lättare, han somnade nog ganska snabbt efter dagis och han brukar vanligtvis vakna 13.34 av någon anledning, men idag så fick jag tillslut gå upp och väcka honom och 5ggr la han sig ner igen med tummen i munnen och filten i andra handen. Inte lätt att vara liten och trött.

Tycker de e rätt roligt att februari ska va den månaden folk vabbar mest och än så länge (ta i trä) så har Erik varit på dagis hela månaden, helt otroligt. Detta blir isf den första månaden sen inskolningen som det inte är något. Man kan ju hoppas att han gått igenom alla baciller nu så han kan få vara frisk, de kanske leder till att vi oxå blir friska, jag e helt ok men Martin e fortfarande förkyld till och från, fast kan kanske bero på att han e lite snål med kläderna.

Igår så letade vi upp en gammal mobil till Erik, han brukar gå runt med en fjärrkontroll och "prata" i den så en mobil va lite bättre och den lille busen sa för första gången maamo (farmor) och inte nog med det utan efter en stund kom även momo(mormor) och offa(morfar) ut ur munnen på den lille rackaren, vi som försökt få honom att säga de länge och så kommer alla tre på en gång, kände mig otroligt stolt.


Erik ville köra till affären i fredags!!

För övrigt är de mindre än 2 månader kvar nu.. 58 dagar kvar, förhoppningsvis inte mer. Ibland vill man att tiden ska gå snabbare men man vill ju ändå njuta av att bara vara tre lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar