måndag 13 februari 2012

Sol och snö..

Har inte skrivit på ett tag men har inte haft så mkt att skriva om.. Hänt lite grejer med bilen bla. Förra måndagen så kom nämligen inte Martin till jobbet utan han fick lämna bilen och gå hem och vänta på att Bilnära skulle öppna. Så dom tog in den förra måndagen, Martin ringde sen på tisdagen och skulle kolla om dom hittat felet och dom misstänkte att de va bränslepumpen och skulle beställa en för att testa, på onsdagen ringer dom och säger att de nog tyvärr är topplocket eller en ventil som e sönder (dvs bilen är skrot) och Martin säger att den får stå kvar till på fredag så kan han tömma den och sen eventuellt bogsera hem den, MEN på fredag ringer dom och säger att de inte är de som är felet utan dom tror de e rotorn och fördelarlocket och/eller packboxen (minns inte riktigt) så dom skulle beställa delar och kolla idag, så nu väntar Martin på samtal och jag håller tummarna.

Vi behöver ju ha en bil ifall den lille skulle komma för tidigt, jag har ingen lust att åka verken taxi, buss eller ambulans till sjukhuset. Och man vet ju aldrig när på dygnet de händer och vill låna en bil akut av något kanske inte är så lockande mitt i natten.

Idag hade jag tänkt att ta en sväng med pulkan i solen.. får se om jag oxå åker lite men tror inte vi får plats båda i den.. Får ta dom små backarna..

Skriver sen igen när vi kommer in och förhoppningsvis blir de lite bilder oxå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar