onsdag 9 maj 2012

Obalans..

Denna veckan har inte varit speciellt bra, började natten till måndag med att min lille prins inte ville sova så jag fick gå runt med honom och matade honom 2ggr inom loppet av 1,5 timme, han åt 10 min somnade och så skulle jag lägga honom i sängen och så vaknade han och ville ha mer såklart.

Han har inte vaknat fören nästan 5 på morgonen (somnat vid 22) för mat och sen har jag varit helt slut och lyckats missa mina larm eller lyckats klanta till de när jag skulle ställa ett extra på morgonen. Så denna veckan än så länge har Erik varit hemma för när vi vaknat har klockan varit allt från 8-9 och då är de ingen mening att ens gå till dagis när alla ätit och klätt på sig och kommit ut i vagnen så hade klockan varit 10 minst och han är ju bara på dagis 8-11.
Så i natt ska jag ställa ett larm kl 2 så Wilhelm äter då och förhoppningsvis vaknar kl 6 när vi ska stiga upp så jag kan få Erik till dagis. Han har varit sjövild här hemma och inte alls på bra humör.


Än så länge verkar de som jag får behålla en del vikt :) synd bara att höfterna växt så mkt så jag inte kan knäppa så många byxor. Men de ger ju mig en bra anledning till att shoppa ;). Just nu ligger jag på 57,7kg (67kg på förlossningen) sen jag kom hem har jag bara tappat 2,2kg och hoppas de håller i sig, jag gillar att vara "fyllig".

Idag är Erik hela 23 månader, de betyder att de bara är 1 månad kvar till han fyller 2år. Har inte en blekaste aning om vad han ska få i present och ännu mindre någon koll på hur de ska bli med kalas och sånt. Men de får jag väl ta tag i sen, senast i slutet av denna månaden. Han fyller iaf år på en lördag så de ska ju inte vara några problem.





Ne nu ska jag se om jag kan klä på mina små busar så dom är redo för affären när Martin kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar