tisdag 13 mars 2012

De närmar sig...

...med stormsteg.
Snart kan bebis komma när som helst.
Idag så är det 23 dagar kvar tills bebis får komma utan att vara förtidigt född, känns otroligt läskigt om jag tänker på de.
Men nu börjar jag få saker färdiga här hemma, spjälsängen är i vårt rum, halvbäddad, ska möblera om lite där sen är "sovdelen" klar.

Skötbordet är ihop monterat igen och 1 paket blöjor inhandlades igår på Willys, dom hade en nyfödd-rabatt köp ett paket blöjor stl 1,2 el. 3 (38,90kr) och en produkt babyvård och få 35kr i rabatt. (dvs betalade 3,90kr för blöjorna) Ska bara köpa tvättlappar oxå sen är "skötbordsdelen" oxå klar.
Är lite fundersam på om man skulle testa tvättlapparna i skum men blir nog ett paket av varje.

De är inget kvar som måååste handlas innan bebis kommer.
Men de vi har kvar allmänt är:
Syskonvagnen, tvättlappar, ny speldosa till sängmobilen och nya påslakanset till sängen. Och sen såklart lite mammagrejer men de e sånt man kan ta på apoteket på sjukhuset om ni förstår vad jag menar.

Som mest är de 57 dagar kvar men så länge ska jag förhoppningsvis inte gå, är ju inte de vanligaste att en omföderska går 2 veckor över tiden. Bebis får gärna komma EFTER påsk iaf sen skiter jag egentligen när de blir, plutt kommer när plutt kommer helt enkelt.

Ne nu ska jag se om jag kan göra någon nytta eller neee slöa i soffan lite till!!!



Uppdatering kl.18.57
Vanliga pappers tvättlappar inköpta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar