fredag 26 maj 2017

Glassmys i solen

Idag var det en riktigt bra förmiddag. Jag jade bokat tid till optikern i Karlshamn och efter 15min letande efter parkering kom vi äntligen dit, Martin och barnen väntade utanför medan jag var inne och undersöktes och konstigt nog hade jag inte fått sämre syn. Ett brytningsfel som hade ändrats lite men inget som var tillräckligt mkt för att jag skulle behöva byta glasögon riktigt än.
Efter optikern gick vi in på h&m och handlade lite sommarkläder och sen vidare mot glassbåten för årets första mjukglass.
Väl hemma så fixade Martin hamburgare till middag innan han dean drog iväg söderut. Pojkarna var ute och körde sparkcykel och sen var dom på lekplatsen innan jag gick och hämtade dom när Bolibompa började. Och som vanligt en fredag blev de chips/snacks och film.
Just nu sover Lovis efter att jag ha tvingats lägga henne i spjälsängen och pojkarna leker tyvärr ännu trots att klockan snart är 22. Såklart ska dom jävlas när inte Martin är hemma och kan hjälpa till.
Får se när han kommer hem men hade ju hoppats denna sidan midnatt men eftersom han ännu inte skickat och sagt att han är på väg så lär de väl inte bli idag då de tar i alla fall minst 1.40 att köra.
Ne dags att gå och tyvärr skälla på pojkarna :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar