torsdag 11 maj 2017

Grå dag.

Idag var alla sega upp ur sängen. Eller ja alla utom Erik som såklart steg upp innan mitt larm ringde. Idag har det än så länge mest regnat och blåst. Wilhelm var inte alls glad när jag hämtade honom på förskolan. Dom är ju ute i de flesta olika väder till skillnad mot Lovis avdelning som inte är ute mer än ett par gånger i månaden. Wilhelm var kall och trött och orkade inget men lite varm choklad och en macka ändrade de. Den var de dags att hämta Erik oxå och då fick dom ha mitt paraply och dom gick så gulligt och höll varandra i handen.


När vi sen kom hem försökte jag få Lovis att sova men de var hon inte alls sugen på och satte sig i soffan och åt välling ist.
Nu sitter hon och tittar på tv, hon växlar mellan Bing och Greta Gris.
Pojkarna sitter med min iPad och tittar på Youtube och jag har undertiden slängt ihop ett gäng chokladbollar dagen till ära för Idag är det Negerbollens dag eller om man ska vara chokladbollarna dag om man nu måste tycker det är bättre. Gick efter receptet i min sju sorters kakor bok och där står det att de ska bli 30st men då blir dom verkligen jättesmå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar