tisdag 20 juli 2010

En dag i mina brallor!!

Tänkte skriva lite om hur en typisk dag ser ut för mig nuförtiden.. Detta är anteckningar från den 18/7..

Kl 4.48 börjar mina anteckningar med mat och ny blöja till lille man.

7.48 dax för nästa matning och blöjbyte

9.51 mat, blöjbyte och då stiger jag även upp och sätter mig i soffan med lilleman och tittar på tv.

10.50 blöjbyte igen och lite efter 11 så somnar Erik.

Vid halv 12 så stiger Martin upp medan jag står och diskar och när jag diskat klart så går jag med Bilbo och är hemma igen vid 12 och först då äter jag frukost och sitter vid tv:n och tar de lugnt lite.

Lite innan 13 så dammsuger jag hela nedervåningen som tar ca 15min, efter de så fixar jag råttburen, och Martin sitter fortfarande vid datorn och tar de lugnt.

13.30 slänger jag in lite tvätt i maskinen och sen klipper jag Bilbos klor.

14.10 vaknar lilleman och då är de dax för ny blöja som Martin byter och sen mat och direkt efter han ätit klart så skiter han igen så de är bara till att byta en gång till och de fixar Martin igen medan jag plockar in disken så jag kan diska upp resten som inte fick plats innan.

15.17-15.50 så tar sig Erik en liten tupplur och då passar jag på att sitta lite vid datorn och lagar lite mat och hinner bara precis äta innan han vaknar.

15.50 så åker sen Martin iväg till Alvesta för att hämta en bil.

Fram till 16.52 så är Erik sen tjurig och halvsover och får då lite mat och en ny blöja.

18.00 så somnar Erik sen och då får jag lite besök men inte så länge. 18.50 vaknar han och är sur och får ny blöja igen och Martin är hemma nu.

19.00 vill lilleman ha mat igen och ligger vaken till 21.27 när de e dax för mat igen.

23.15 sover han lite och då passar jag på att gå med Bilbo och när jag kommer in är han vaken igen och redo för en ny blöja.

23.48 mat till lilleman och sen sängen och jag somnar nästan direkt medan Martin och Erik är vakna ett tag till, Erik somnar någon gång mellan 0.30-1.00.

Vid 3.49 så börjar sen allt om igen med ny blöja och mat.

Så ser en dag ut nuförtiden med undantag för att Martin inte åker till Alvesta så ofta =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar