söndag 1 januari 2012

Jul, nyår och annat..

Erik på Julafton
Ja nu har man lite tid över så då kan jag ta och skriva lite om julens äventyr.










Julnallen
Julafton firades denna gången hos mina föräldrar. Blev massa god mat, fika, gröt och såklart paket öppning (dock inte alla Eriks) .
Han fick en liten Subaru racingbil som öppnades där, sen fick han en Volvo hjullastare som han tyvärr är för liten att leka med, och en stor fin nalle (se bilden) av Marina.

Tidigare på dagen fick han ett paket hemma oxå, en kundvagn full med frukt, kakor, mjölk m.m i plast och "kartong".



Erik öppnar paket med farmor
Juldagen firades här hemma med Martins mamma och bror, Martin och Daisy tog hand om maten medan jag höll koll på Erik den busige.

Blev en lång dag med massa mat, lussebullar, gröt, prat och en del kortspel. Precis som de brukar vara. Erik fick en hel del paketer som synes på bilden, mkt kläder och 3 stora "maskiner" från oss. Dock fick vi plocka isär den ena för han klämde sig lite på den, en cementblandare. (se bilden nedan)


Annandagen firades hemma hos min mormor och morfar med kakor och läsk. Och såklart Ris a´la Malta (med extra vindruvor till mig). Och trots den lilla tiden vi var där så däckade han med Marinas hjälp i kökssoffan. Va även där som mormor, morfar och min moster fick veta att de ska komma en liten till i familjen. Alltid lika trevligt att ge en överraskning i "julklapp".


Försöker dricka smältost på Max

I mellandagarna va vi en sväng i Kristianstad, gick ju inte riktigt som planerat, va meningen att vi skulle åka in dit så att Martin kunde hitta en sen julklapp till mig men de slutade med att vi köpte duschkräm, kläder till Erik, och godis. Men vi va iaf inom en sväng på Max innan vi begav oss hem, de va ju alltid något.. Älskar ju hamburgare <3





Leker vid ytterdörren med cementblandaren (utan blandare)
Nu i dagarna har den lille busen äntligen lärt sig att gå ner för trappan, jag fick visa honom genom att åka ner på rumpan i stora trappan men Erik i knät, nu gör han likadant eller går ner baklänges, verkligen en lättnad då han hela tiden innan velat gå som vi gör och de hade ju inte gått så bra, inte lätt att vara liten och ha små korta ben.





Jag på julafton
Nyårsafton (igår) va vi hemma hos mina föräldrar och åt lite "julmat" vad vore nyår utan julskinka. Vi tittade såklart på Grevinnan och betjänten, de får man absolut inte missa. Vi va där hela dagen och Erik vägrade att sova middag, men till slut däckade han dock va klockan så mkt som 21.15 och då hade han varit vaken i ca 12 timmar vilket är väldigt ovanligt, men han vaknade efter bara 2 timmar och ville ha välling så jag fick ju vara så snäll och gå ner till oss och hämta för de hade vi inte tagit med oss för han äter nästan aldrig välling längre. Efter han ätit klart fick han klä på sig sen va de dax att gå ut på balkongen och kolla på raketer, först verkade han rädd men jag som gillar att se raketer hade honom i knät och sa wow och titta och då gick de bra, vi gick in igen lite efter midnatt och så stod Erik i fönstret och tittade och sa wow och oj och titta. Så han va inte de minsta rädd vilket jag är glad för. Sen fick de bli den traditionella efter midnatts gröten oxå. Sen var de dax att bege sig hem och lägga Erik och själva däcka.

Så har vår jul och nyår sett ut. Helt underbart enligt mig.

Gott Nytt År till alla mina läsare och hoppas att detta året skall bli ett riktigt bra år!

I år ska liten bli stor och ett nytt liv ska komma till världen <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar