lördag 31 augusti 2019

Så gick det på uppkörningen..

Onsdagen var något helt över de vanliga, vaknade ca 3.30 av att det åskade, det höll fortfarande på när alla skulle gå till skola och dagis. Pojkarna gick i förväg och dom gick snabbt så dom hann in på skolan innan regnet kom, de åskade då inne i Näsum och precis när vi kom in på Bikupan slog det ner vid gamla ICA typ 100m bort eller något sånt. Åskan var kvar inne i Näsum i flera timmar. Men jag hann inte mer än hem innan dom ringde och sa att Lovis hade feber så va bara å springa ut i regnet igen och hämta henne.

Vid 14 tiden sen kom Martin hem å hämtade oss, jag skulle egentligen ta bussen in för att övningsköra en sista gång innan uppkörningen men ville inte ta med Lovis in med bussen och vänta innan Martin skulle sluta vid 14. (Skulle ta bussen 13.20). Körde nästan 1 timme dvs långt över den normala tiden på (40min) sen var de dags för uppkörningen.

Jag fick en annan förarprövare och fick direkt bra vibbar med honom inte som den första. Och han pratade med mig så nervositeten försvann och allt gick så bra det bara kunde trots att hela Olofström var strömlöst, inga trafikljus eller annat fungerade så man fick verkligen hålla koll på alla övergångsställen och andra bilar. Körde i Jämshög i backen med 25% lutning och trodde direkt jag skulle bli kuggar eftersom jag nästan inte klarade av att komma upp för den men...

Jag klarade det, trots missen i backen så blev jag godkänd och fick mitt körkort, fast fick inte köra direkt som alla andra då nätet var nere kunde han inte skicka in att jag var godkänd så fick tyvärr vänta med att köra tills mailet hade kommit.
Har kört 2 gånger sedan jag fick körkortet dock inte vågat köra någonstans själv än men det kommer väl. Nu väntar jag bara på att mitt körkort ska komma med posten oxå.

Annars så är de sjukstuga här för fullt, Elli och Lovis har haft feber, pojkarna är snoriga och Erik hade lite ont i örat ena dagen men verkar som det bara var lock för örat, han har inte sagt något mer om det i alla fall.

Nu har jag tråkat ut er tillräckligt. Vad som hänt i skolan tar vi nästa gång. Tjenixen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar