måndag 16 maj 2011

Genierna på af!

Man kan ju inte bli annat än trött...Va ju tvungen att skriva in mig igen på af innan jag varit hemma 1år för att vara kvar i jobb och utvgarantin och så säger dom där nere att de e rätt dumt att jag ska skriva in mig nu innan jag har dagisplats för jag kan ju inte vara med i några aktiviteter. Bahh och så säger dom att jag snart har slut på min ersättning för man får bara ha ersättning från f-kassan i 450 dagar och efter det så får man aktivitetsstöd MEN då ska man uppfylla villkoren för att få a-kassa om man är under 25.. och de gör ju inte jag.
Dvs när mina 450 dagar gått och jag kommer in i fas 3 så får jag inte ett öre. Enda ersättningen jag kan få då är försörjningsstöd från soc men med tanke på att Martin får så bra lön så får jag inte en krona därifrån heller utan han blir försörjningsskyldig.
Och de säger dom nu, kunde inte kärringen jag hade innan sagt de kanske. Man kan ju inte bli annat än trött på alla jävla myndigheter. Vilket jävla skämt.
Ska inte ens vara inne i jobb och utv.garantin för jag e ungdom och jag ska ju vara med i Jobbgarantin för ungdomar i 300dagar och de har jag omöjligt varit innan jag gick in i jobb och utv.g för jag började ju på IUC i augusti och i mars/april gick jag över till utvecklingsgarantin och från aug till mars/april är de INTE 300 ersättningsdagar. Så vetifan vad dom håller på med hade ju haft en massa dagar kvar i utvecklingsgarantin om inte AF klantat sig, för kan inte hitta någonstans varför jag skulle gått över till de innan mina 300 dagar i jobbgarantin för ungdomar va slut.

Hon där nere på af sa ju att jag kan ju inte göra något egentligen förren dagisplatsen är fixad heller och de e ju jävligt dumt att man måst skriva in sig igen innan de e fixat, jag hade kunnat vara inskriven och ta mammadagar men så många dagar har jag inte så de räcker till augusti då han förhoppningsvis ska bli inskolad. Ringde lernia oxå för tantan på af sa att jag skulle göra de och hon sa ju samma sak, kom tillbaka när han är inskolad. SUCK.


Ne nu har jag varit arg lite och skrivit av mig.. TIPS mottages!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar