söndag 29 maj 2011

Kusinträff i k-krona

Ja igår så va vi på kusinträff i Karlskrona, inte mina kusiner då utan Martins. De va inte helt fel. Va massa god mat, tipsrundan och massa prat...De va dock inte alla kusiner där de va 6 av 14 kusiner där Martin och hans syskon inräknade men de va många kusinbarn och syskonbarn där :) och även yngsta tillskottet Martins syskonbarns barn :) han är ju gammelmorbror.. Mest flickor e de oxå.. De va 5 "pojkar" där och 4 av dom födda 2010 ett bra år för pojkgenerna hahah..

Erik va glad iaf när han fick leka och busa med dom andra små och även bli matad av kusin Julia, vaniljvisp och kakor är ju aldrig fel, inte förren mamma och pappa ska byta blöja iaf ^^ Fick lite 1års presenter oxå, öppnade dom igår kväll efter Erik lagt sig och när Martin gick ner med honom i morse så va han väldigt glad och sken upp när han fick se sin nya fina hjullastare och lilla strandset.. Hjullastaren va väldigt rolig, låter konstigt när man kör med den på vårt golv. Och strand leksakerna va roliga att krypa runt med i munnen, snabbt snabbt, ser väldigt farligt ut ibland.

De höll på att bli katastrof dock på vägen dit, lite innan Karlshamn kom jag på att jag nog glömt hans flaska och letade igenom alla saker och nog fan hade jag glömt den så jag fick ta en tur in på Citygross och fick tag på en flaska som får plats i mikron och dessutom är en 300ml's flaska, tur i oturen säger jag, vi köpte en innan på Maxi men när vi kom hem upptäckte vi att den inte fick plats i mikron så nu har han den som vatten/saftflaska. Och så skulle vi tanka och på Preem i k-hamn låg soppan bara på 13,89kr/l här i ofm låg den på 14,18kr/l och i k-krona va den tom uppe på 14,33kr/l så de va inte helt fel att ta en sväng inom k-hamn.

Idag så har vi sovit länge eller ja nästan iaf fick vakna och ge lilleman välling sen somnade vi om igen och sen va de upp och ut för Martins del för Skrotan Felicia skulle byta däck men de gick inte höll på att ta sönder både bultarna och hjulkorset (hjulmutternyckeln) så de fick va och bara en liten stund senare så kom köparna och tog henne :) så idag blev vi lite rikare va en bra bil för dom, reservdelsbil till deras dotter som kör folkrace.. De e nog de enda den duger till.

Mors dag idag oxå, blir inget speciellt sitta hemma och ta de lugnt bara och hålla sig inne. Vill inte ut i regnet USCH..

Grattis alla mammor på mors dag!

Nu ska jag hosta lite och sega lite!! Lägger upp lite filmer och bilder när jag kommer ihåg att lägga över de på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar