torsdag 7 juli 2011

Myrorna... grrrr..

Ringde hyresgästföreningen igår angående mina myror och han sa att vi skulle prata med hyresvärden. Ringer hyresvärden och han blir rasande på mig för att jag inte ringde till honom först. Han sa att Martin skulle köra inom kontoret i morgon(idag) och hämta några myrdosor, och jag sa som de va att han kan inte de för han jobbar eventuellt till 19 (de blir bara till 17 som tur e) men dom hade ju inte hjälpt mkt, vi fick av grannarna förra året och de blev inte bättre så jag vet inte vad de skulle göra för skillnad iår. Han nästan slänger på luren när jag säger detta men ringer snabbt upp igen och säger "du tycker inte att de va väldigt korkat att ringa till hyresgästföreningen innan mig" och jag svarade bara att ja de kanske de va men gjort är gjort sen börjar han dra sin ramsa om att myror kommer varje år och bla bla bla" och sen säger han att myror gillar ju socker och godis och sånt och jag kunde inte hålla mig från att skratta nästan för myrorna bor i taket (bild längre ner) och där finns de verken godis eller något annat sött och sen så säger han "men ni ska ju ändå flytta snart" med en ton som va precis som om att de ska väl vi skita i om vi snart ska flytta och jag sa ju till honom att personen som kommer efter vill väl kanske inte heller ha hela framsidan full med myror sen mumlade han något om att jag skulle ringa till hgf och säga till han vi pratade med att ringa till hyresvärden. Idag så ringde jag till hyresgästföreningen och sa att hyresvärden ville att han skulle ringa till honom och jag ringde för ca 1 timme sen och nu ringde hgf upp mig och dom hade pratat i nästan 1 timme om våra myror och han hade ju såklart försökt att bortförklara sig till honom och hörde hur han från hgf knappt kunde hålla sig från skratt för de e fler i området som ringt och de va väl inte första gången han hade försökt med något.

Så nu är de pågång, hgf förklarade klart och tydligt flera gånger att ansvaret ligger på honom när de gäller "ohyra" och att om de inte åtgärdas så ska vi ringa till dom igen och om de inte händer något så kan vi tom kräva hyresvärden på ersättning om vi måste gå så långt och ta hit anticimex. 3 veckor kvar till flytt och han ska verkligen inte tro att han ska komma undan.

Klicka på bilderna så blir dom större!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar