tisdag 4 april 2017

Fullt upp

Igår blev det inte mycket gjort. Elli ville inte alls sova och hade nog oxå problem med magen precis som jag hade. Hon kämpade för att bajsa men det hände inget men sen äntligen gick det på kvällen och då var hon nöjdast i huset och somnade tvärt.

Lovis var hemma sjuk och röjde runt. Hällde ut hela lådan med duplo och två pussel och drog fram en massa bilar, och sliten som jag var så mutade jag sen Wilhelm med godis om han hjälpte till att städa upp. Han städade nästan allt och det händer ju aldrig annars så det kanske är det som fungerar för det där hotet vi alla kört med att "kasta" alla leksaker det fungerar inte det minsta. Vi har tom en gång plockat upp alla saker och ställt ut i bilen för att lura dom att vi faktiskt kastade dom, hjälpte inte det minsta Erik tom hjälpte till att ge oss sakerna.

Igår gjorde jag även något jag inte behövt göra innan, jag var nämligen tvungen att skära paprika med en hand och Elli på den andra, det var verkligen inte lätt.
Har beställt en bärsjal som jag verkligen längtar efter. Elli lyckas alltid tajma så att hon ska vara sur och mammig precis när jag ska laga mat. Innan var det dom andra tre som tajmade med att ALLA TRE skulle bajsa precis när man står och håller på med maten, det händer som tur är aldrig längre. *ta i trä*

Det var sista avsnittet av the walking dead igår och idag blir det att se sista någonsin av Black Sails och i morgon är det finalen av Sveriges mästerkock sen är allt utom Grey's anatomy slut. Som tur är börjar The Big Bang Theory nästa vecka så man inte är helt uttråkad på kvällen.

Idag har Lovis åter igen varit hemma och känns som jag tömt en halv rulle hushållspapper för att torka hennes näsa, måtte alla bli friska snart. Idag har hon dock bara tittat på Bing och lekt lite med elvärmeljusen vilket har varit skönt och lugnt.

Detta inlägget blev mycket längre än jag hade tänkt och kommer nog ett till senare. 13.30 är det dags för BVC med Elli och ska bli spännande och se hur mycket hon gått upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar