lördag 1 april 2017

Gårdagen

Igår var det en fullspäckad dag. Erik kände sig frisk nog så han ville till skola. Wilhelm ville inte till dagis så småttingarna fick vara hemma orkade inte ta den fajten med honom som hade blivit om jag tvingat honom.

Dom har börjat bygga ut dagis nu så är inte riktigt det lättaste att ta sig till skolan. På morgonen var grindarna så pass stängda så jag kunde inte ta mig in med syskonvagnen och på eftermiddagen valde jag att låta Lovis gå och tog enkelvagnen med Elli i, det skulle jag inte gjort. Lovis gick jättebra till skolan men utanför skolan och på vägen hem inte så bra.
Vid skolan valde hon att gå upp en bit på backen och åka ner på rumpan och ja ni kan ju räkna ut hur hon såg ut efter en dag med regn timmarna innan. Och sen gick hon sakta som en snigel och mitt på vägen när vi skulle gå hem och väl hemma satte hon sig på en mosad snigel.

När Martin kom hem tog vi och körde till Dollarstore i Sölvesborg, tänkt åka ett tag men inte blivit av. Hittade lite gott och blandat där bla världens sötaste små döskallestrumpor till Elli. Efter Dollarstore blev de maxi och handlade gott in för helgen bla.

Hemma sent som fan så blev de lite snabbmat bara med korv i bröd till middag och sen ostbågar/bollar till hela familjen.

Jag åt nästan en hel påse själv, det märks att man inte har en liten i magen som tar upp plats nu längre när jag kan äta som vanligt och tom mer än vad jag gjorde innan. Blev filmmys med hjärtat och orkade vara vaken till efter midnatt.

Får se vad denna dagen har att bjuda på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar