måndag 3 april 2017

Magproblem

Hela natten har jag vaknat flera gånger och rapat svavel visste redan i gårkväll att jag troligen skulle gå ont i magen idag. I helgen krängde jag nämligen 1,5påse ostbågar/ringar. I fredags blev de nästan 1 hel påse ostringar och i lördags tog jag de lilla som var kvar och igår blev det en halv påse starka ostbågar. Min mage är inte så förtjust i den mängden salt som det blir så hade riktigt ont innan men tog två Novaluzid och de hjälper än så länge.

Idag är det vi tjejer som är hemma. Lovis har åter igen blivit jättesjuk, näsan rinner och rinner och alla 4 barn har slemhosta.

Funderar på om man ska säga upp Lovis dagisplats hon är ju hemma mer än vad hon är där, men tänkte prata med förskolechefen först och se om det kommer bli många sökande till nästa år för då vågar jag ju inte säga upp den och riskera att stå utan plats när det är dags för Elli att börja.

Skulle bara skönt att slippa stressen som blir med 3 olika hämtningstider på 3 olika ställen. Lovis hämtas 11.00 men helst 10min tidigare då dom andra ska börja äta kl11. Wilhelm slutar 11.15 och Erik 12.15 alla dagar utom tisdagar då slutar han kl13.15. Om jag säger upp Lovis plats så byter jag tid på Wilhelm så han går till 12 mån-tors och ledig fredagar så att jag slipper springa fram och tillbaka med bara 1 timmes mellanrum. Oftast hinner vi bara gå hem och äta något och sen gå igen.

Hur hade ni gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar