lördag 18 september 2010

Lördag kväll/natt!!

Ja vad ska man skriva, känns inte som jag skriver så ofta nuförtiden tyvärr vet egentligen inte vad jag ska skriva, gör ju nästan inget annorlunda samma visa varje dag mata och byta på lilleman och sen allt annat tråkigt, städa, handla och så...

Men nu i veckan så va vi på första föräldragruppen, va väl helt ok få se om de är något att gå på sen, vet inte om de ger mig något direkt beror ju på vad som kommer tas upp men annars så har jag ju läst så mkt om spädbarn och barn nu sen jag gick i gymnasiet så känns inte som jag kan lära mig så mkt nytt.

Lilleman fick även sina första två sprutor i onsdags, en med en massa olika saker i och en mot öron- och lunginflammation, han reagerade knappt pep lite men de va nog mer pga att han var fasthållen.. och så va de ju de vanliga mätning och vägning och ni som kollat min blogg innan i veckan har sett min nya "kolumn" med info uppe till vänster där jag skrivit senaste siffrorna, kommer uppdatera den ist för att hålla på och skriva ett nytt inlägg för varje gång. Han håller förresten oxå på att få sin första tand, har misstänkt de ett tag men när vi va nere på BVC så såg jag verkligen att de va en tand på G, så nu får man hålla koll på de och se om han får feber, för de vill vi ju inte att han ska få, jobbigt när man är så liten ju =(

Idag så har svärmor varit på besök och då passade vi på att åka in och handla själva, kan va skönt att inte behöva packa in alla i bilen varje gång man ska handla för vissa grannar påstår ju att Bilbo står och skäller trots att dom som bor precis bredvid oss inte hört ett skit, verkligen underligt...

men men nog om de nu så har lilleman vaknat till igen vet inte riktigt vad de är med honom idag han har varit lite sur och gnällig men beror troligen på att han är hård i magen och/eller pga tanden som försöker bryta igenom..

Håll tummarna för att jag ska kunna somna inatt, har inte somnat före 4 någon natt denna veckan och ändå varit pigg :S

och medan jag skrev de sista så somnade lilleman om igen, han e inte riktigt 100% bra idag tror inte jag... men men, Ha en trevlig dag/natt beroende på när du läser detta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar