torsdag 1 april 2010

Påsk!

Jaha nu är de påsk igen och tycker nog de är den mest meningslösa "högtiden" av alla.. Man får ju bara en massa godis och de kan man ju lika gärna köpa själv.

Vilket jag gjorde i tisdags och de va helt meningslöst! Vi va inne på Willys och dom som känner mig vet att jag aldrig köper mindre än ½kg godis men inte denna gången, dom har billigt godis nu bara 37.95kr/kg och jag lovar min påse vägde som max 300g. Dom hade inget alls av de jag gillar så de fick bli sånt som man kan äta ist för sånt som är gott.


Idag ska man nog inte vara hemma vill undvika alla påskkärringar, de va en sak när man själv va liten men nu så förväntar sig barnen pengar och bara sedlar och inte enkronor, små godis och frukt som vi fick som små. De va nog de bästa jag visste att få frukt som man kunde gå å äta undertiden man gick från dörr till dörr, man behövde en del extra energi.


Någon gång under helgen ska vi ju dessutom till min mormor och morfar och mamma som är rätt mesig har ju såklart inte sagt till dom att dom ska bli gammelmormor och gammelmorfar så dom kommer ju få sig en chock när dom ser min mage. Får hoppas dom blir glada iaf, även om jag och Martin inte är gifta och vi bor ute i skogen..

Ne nu ska jag nog sätta mig en stund framför tv:n eller bara slöa i soffan..

Glad Påsk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar