onsdag 20 oktober 2010

Ojoj

Läste en artikel på aftonbladet Länk och blev nästan lite chockad, är de verkligen sant att så många är otrogna och att tjejer är nästan lika otrogna som killar nuförtiden..

Hela 64 procent av männen och 45 procent av kvinnorna skyller på sin obotliga lust.

De är ju helt sjukt, kan lusten verkligen vara så stark att man hellre är otrogen än att få sex när man får de av sin partner som man förhoppningsvis älskar.
Jag hade aldrig kunnat tänka mig att vara otrogen bara för lustens skull de måste ju vara något annat, och nu talar jag av erfarenhet att lust är inget som gjort att jag varit otrogen, de har varit allt annat, tex attraktion till någon annan, känslan att vara bortglömd av sin partner, osynlig, brist på uppmärksamhet. helt enkelt känslan att vara värdelös, och bortstötande m.m.

Har därför gjort en undersökning om vad man tycker är otrohet, vissa tycker man är otrogen redan om man pratar med någon (kan vara någon hemlig från början som sen kommer fram) och andra drar gränsen vid sex..
Jag vet inte riktigt själv vart jag står men är inte speciellt förtjust i cybersex, de har jag ju själv erfarenhet om, killar som i smyg sitter och camar och tittar på tjejer som gör lite allt möjligt, löjligt tycker jag om man nu har flickvän. Man är väl ihop för att man älskar den andra och för att man är attraherad eller?

jaja nog om de ska se vad jag kan göra mer för nytta...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att otrohet inte beror på lust utan på något annat, att man inte är nöjd med det man har eller får eller snarare INTE får. Kan oxå vara så att man inte är nöjd med sig själv o undermedvetet inte anser sig vara värd en bra relation o ett lyckligt förhållande, för då förstör man för sig själv... E ju hur tokigt som helst att vara otrogen, bättre att göra slut då om man nu skulle vilja ligga me nån annan än den man säger sig älska... Älskar man någon så är man inte otrogen. O har man respekt för andra människor så gör man slut först i så fall. O modet att vara ärlig mot sig själv o andra. Otrohet handlar helt o hållet för mig om vilka tankar man har i huvudet o vilka känslor som är involverade så därför kan jag tycka att otrohet kan vara att prata med någon OM det är kombinerat med känslan av att man gör fel egentligen OM tanken med pratet är att hamna i säng med vederbörande. /syster m

    SvaraRadera