torsdag 28 oktober 2010

Intressant!

Gårdagen började precis som vilken onsdag som helst, satt vid datorn, kollade på tv och busade med Erik, sen kom Martin hem och vi skulle fixa lite och sen ta oss in till OFM som vanligt för att först handla och sen upp till mina föräldrar där Martin sen skulle vidare och trumma, men så blev de inte.
Inte vår bil XD
Vi är på väg till OFM och jag tycker bilen skakar och låter mkt mer än vad den brukar och Martin säger inte så mkt om de han märker väl ingen skillnad men sen när vi är en bit in på Vilshultsvägen så stannar vi och upptäcker att bakdäcket är kört, men vi fortsätter idioter som vi är in till Shell där vi sedan blir stående på ena fälgen och så har vi ingen domkraft med oss så Martin går in på Shell och frågar om dom har men nej de hade dom inte. Vilken bensinstation har inte domkraft????? så vi ringer runt men ingen svarar och så ringer jag till far min och då säger han att vi ska prata med Tim och de gör vi och han sticker iväg för att hämta domkraft och ett eventuellt däck om han har, efter 15-20min så kommer han med domkraft OCH ett däck, perfekt, hade nog inte varit så jätte bra att köra på reservdäcket med tanke på att de e ett sommardäck och de som sitter på bilen är dubbdäck.
Räddaren i nöden verkligen.
Efter några minuter så sitter de nya däcket på och vi kan äntligen dra vidare till affären och handla, sen blev de direkt hem för klockan hade hunnit bli så mkt så Martins speltid va slut tom..

Men idag så har de inte hänt ett skit än, e lite negativ just nu men vafan de regnar och blåser och vill bara ha SOOOOOL, hatar allt utom sen vår och sommar, med värme och mys.
Erik har idag fått sin första katrinplommon och äppeljuice, populärt och gott. Få se hur de går med magen bara =P kan ju bli spännande. Han håller på med några nya miner nu helt underbart busiga miner ser ut som han har fullt upp att planera något riktigt busigt...

Ne nu så ska jag börja förbereda lite tills Martin kommer hem...Puss Puss mina trogna läsare..

3 kommentarer:

  1. vilken snäll kusin jag har. ja man kan inte säga annat än att han alltid ställer upp när man behöver honom. hoppas ni har bättre tur med det nya däcket :)

    SvaraRadera
  2. Jo verkligen..
    Ja bilen går som en klocka nu, första gången sen vi köpte den, har alltid tyckt den skakat och skumpat och nu bara gliiiiider den fram..

    SvaraRadera
  3. härligt när det bara a ett så enkelt fel som ett däck :)

    SvaraRadera