torsdag 27 maj 2010

Bakdag!

Idag har man varit flitig i köket, jag har nämligen gjort kladdkaka :D konstigt nog så fanns de inget recept på kladdkaka i någon av alla mina kok- och kakböcker så de fick bli internet som vanligt när jag ska baka något.

Hittade världens sötaste recept, letade efter ett äggfritt för ville spara på äggen men när jag läste de så ångrade jag mig snabbt.. Läs och säg vad ni tycker...

150 g smör eller margarin
2 msk ljus sirap
3,5 dl socker
3 dl mjöl
1 dl kakao
1,25 dl vatten/mjölk/grädde


Lite väl mkt sött va? Både sirap och socker, och varför hela 3dl mjöl?? Galet

Ne de fick bli att ta två ägg ist och göra en riktig kladdkaka, visst tycker jag om socker men man behöver ju inte överdriva.
Kakan som jag gjorde blev oxå väldigt söt hade nog kunnat vara utan lite socker eller blandat i lite salt för de är de i en del recept jag kollat på innan, får komma ihåg de till nästa gång.

Nu så finns de nog inte så mkt mer att skriva om förutom att de är dax för barnmorskan imorgon igen, vi få se vad hon säger, hoppas jag inte blivit allt för stor börjar känna mig lite klumpig nu.. Gör som jag brukar och uppdaterar i listan till höger när jag kommit hem.

•*♥*•15 dagar kvar•*♥*•

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar