torsdag 16 december 2010

Hopplöst!!

Ja, värdet idag är väl inte de roligaste jag varit med om, snöar smått smått och sen ordentliga vindar på de, va ute för ca 1 timme sen och skottade trappan och nu va de igen snöat igen, de bara yr runt och bildar drivor överallt. HOPPLÖST!!

Men tur man inte behöver ut på andra äventyr, tycker synd om Martin som måste köra i detta hemska väder =( men de e bara i morgon oxå sen så kan vi mysa till de under täcket hela helgen och bara ta de lugnt, förutom när Bilbo ska ut, de e nu man önskar att han kunde gå på kattlådan han oxå. Men de e sånt man får ta när man har hund så kan ju inte klaga, han tyckte inte heller de va så roligt ute idag, han fick ju en hel storm av snö i ansiktet så de va ju inte så roligt, annars har han ju inget emot att gå ut i snö eller blåst men inte när de är båda samtidigt..

Just nu sitter jag och lyssnar på HP, har inte ork eller lust att läsa boken så jag lyssnar ist, annars hade de ju varit bättre med boken, Martin har ju den på engelska så då hade jag ju övat på min engelska läsning samtidigt men de kan jag ta en annan dag, när jag känner mig lässugen, vilket inte händer ofta =P
Lilleman ligger och halvsover på golvet med rumpan i luften, så sött när han ligger så, ser så mysigt ut!
Även Bilbo ligger helt utslagen bredvid mig i soffan med huvudet halvt på kudden som ligger här, mysigt.

 

Har funderat på om jag kanske skulle ta fram vår lilla gran och fixa med den men känns tidigt ännu, vet inte riktigt var den ska stå ännu, men de blir nog bra vilket som, blir sista året med glasstjärnorna i, dom vågar jag inte ha i sen när Erik springer runt för fullt, har redan råkat ta sönder två själv, fast dom va lite dåligt gjorde, dom är ihop limmade ist för fast smälta med glas, men vad kan man förvänta sig av något som va billigt, tror dom två lådorna jag har kostade 40kr tillsammans.

Ne nu ska jag ta och äta lite frukost/lunch har inte varit hungrig förens nu, hatar att jag inte kan äta på morgonen, de e helt hopplöst, dricka är ju inga problem som tur e så lite julmust har jag fått i mig idag iaf.

Ha en trevlig ovädersdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar