fredag 11 mars 2011

Min lille tjockis :)

Ja idag va de ju BVC besök och som jag misstänkte så hade han gått upp ordentligt, nästan 1kg va bara 60gram kvar till 1kg, plus 3cm på 2 månader inte illa de.

Morgonen började jätte bra, låg halvvaken och hör att lilleman är i full gång med att prata eller ja göra massa lustiga ljud sen rätt som de är så säger han maaaaaamma :D snacka om att jag blev glad, va ju inget medvetet men visst sa han mamma alltid, och då sätter jag mig upp och tittar och då står han upp i sängen och då blev jag ju såklart ännu gladare.

Lägger in bilder på de när jag tömt mobilen.

De blir nog en lugn helg, massa MYS hoppas jag, men men de får vi väl se. Inget man vet i förväg.
Men nu så ska jag snart ställa mig och diska lite så vi kan äta TACO.. MUMS..


Lat man bär hellre ihjäl sig än går två gånger.

9 kommentarer:

  1. Är du säker på att han väger 7710? Det låter lite, jag menar, min grabb är 5 månader på måndag och vi vägde han i måndags och då vägde han strax över 7 kilo

    SvaraRadera
  2. Jopp, han gick ner nästan 1kg (ont om mjölk) så han fick ta igen sig med de oxå, han rör ju sig hela tiden så han gör ju av med de innan de hinner sätta sig.. dom ska ju egentligen väga lika mkt som dom är gamla tex 9mån = 9kg så han ligger inom normalgränsen.. när han är ett så ska han ju väga mellan 8-12kg.

    SvaraRadera
  3. Jo men sambo hade samma sak, sen fick hon en rejäl urinvägsinfektion med så typ 2 veckor efter vi kommer hem fick vi lägga in henne i Karlshamnn typ 3-4 dagar låg hon inne. Men då la produktionen av helt och hållet. Hon fick knappt fram nått så vi började med mjölkersättning och vi har fortsatt att köra på det. Jag gillar det för jag kan involvera mig mera genom att mata honom med :D

    SvaraRadera
  4. Mjo men hon tanten på BVC sa att de inte va slut trots att jag tyckte att han gick upp dåligt och de frågade jag redan när han va 3mån. Han åt jätte ofta sen när vi väl slutade så va han 6mån så då va de välling som gällde.. och då började han gå upp igen.

    Hon e lite skum vår distriktssköterska. Nästan fått utskällning av henne för att inte JAG går upp. Som om de va de lättaste i världen.

    SvaraRadera
  5. Märkligt.. vi sköterska är helt OK, Birgitta heter hon.. Men hade jag varit du så hade jag skitit i vad hon hade sagt men men :P Lite sent nu kanske xD

    SvaraRadera
  6. De e hon vi oxå har, helt skum, vet fler som tycker hon är udda. Och vissa som inte har problem med henne alls..Men jag menar om man man inte går upp ens 1kg på 4mån så bör dom ju säga att de inte är bra. Till slut så bestämde jag mig själv att sluta amma, hon tyckte ju att jag skulle fortsätta. Då hade han väl inte vägt 6kg än..

    SvaraRadera
  7. Nathalie tycker heller inte om henne, och det förstår jag för ofta snackar Birgitta med henne precis som om hon var ett barn själv.. Men jag ska snacka med Wix, min husläkare, för han får ju ner en sån barnläkare nu mera just för att kunna ta emot barn till hans patienter. Så Aki kan bli inskriven utan problem just för att jag är där, men sen om jag kan få Nathalie in är en annan femma, men jag hoppas på det iaf ^^ Men det var ett klokt val att sluta amma och göra nått annat, för som du sa, då hade han nog inte vägt mer än 6 kg nu

    SvaraRadera
  8. Jo precis, hon e skum.

    Ne 6kg är lite väl lite för en i hans ålder.

    SvaraRadera