tisdag 26 april 2011

Påsken över...

Ja då va påsken över, har varit väldigt mysigt att ha Martin hemma så många dagar så nu när han jobbar igen känns de konstigt. Svärmor och Matthias va här i lördags och åt mat och spelade lite.

Söndagen spenderade vi i stort sett helt ute i solen. Vi var inne en sväng i olofström på lekplatsen, va inte jätte mkt folk som tur var, Fanns ju inte mkt för Erik där tyvärr, när han kan gå själv så blir de mer, just nu va de bara gungorna som han kunde ha roligt med. Eftermiddagen spenderade vi ute på baksidan med grannarna. Kom fram till att Erik är livrädd för gräs :) han satte inte handen utanför filten för så fort han rörde gräset så blev han nästan rädd.. Då vet man iaf vart han är om man skulle gå iväg 30sek..

Igår blev bilen fixad och vi va i olofström 11-22 nästan.. Blev mkt vandring i byn, Cheesburgare och sol, Underbart. Spenderade hela dagen med min kära syster oxå, första besöket i hennes nya lägenhet, riktigt fin och stor för att vara etta. Vi gick tillsammans ner till Maxi och tillbaka från vilboken. Otroligt jobbigt på tillbaka vägen bara uppförsbackar ju. Konstigt nog så har jag INTE ont i benen eller fötterna, de trodde ju jag, hade lite ont i fötterna igår när jag skulle lägga mig men inte mer. Då vi va länge hos min syster så bjöd hon oss på mat, Potatisgratäng, marinerad fläskfilé och grönsaker... MUMS säger jag bara, de e något man äter alldeles för sällan tyvärr.

Idag så har jag inte gjort mkt ännu, va ute en sväng nyss med Erik men han blev hungrig så vi fick gå in igen, just nu ligger han i soffan och nästan sover, tror han somnar när som helst snart. Sen blir de solen igen, solen för mig och skuggan för Erik för han vägrar ha på sig sin nya solhatt. Sitter på skallen i ca 15 sek.

När Martin är på väg hem så ska han skriva på uppsägningen på lägenheten och sen hem och hämta mig och lilleman för att in och skriva på de nya kontraktet, då e den verkligen vår sen, ska bli otroligt skönt, längtar verkligen tills vi flyttat.

Nu åter till lilleman i soffan, blev mkt skrivande idag men har ju inte uppdaterat er så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar