tisdag 9 mars 2010

Solsken!

Vaknade idag rätt tidigt tyckte jag och tänkte rulla över till Martins sida av sängen för att få lite sol, men då hade solen redan flyttat sig bort från hans sida och va på väggen bredvid, snacka om att jag blev ledsen, jag ÄLSKAR verkligen när jag kan ligga och bara mysa i morgon solen..

Ja igår gjorde jag inte mkt skolan som vanligt och de va ju tråkigt som vanligt, Tisdag idag brukar inte vara allt för skoj heller men de har varit ok..

Fick ca 15 besök fram till 13.00 av en mkt envis liten flicka, Har iaf hunnit duscha trots envist knackande på dörren och har haft lite annat skoj för mig sen.

Idag blir de korvstroganoff med ris till middag, tycker verkligen inte om korv, endast fransk hotdog med chilisås som man köper på olika mackar, men Martin han är kung på att göra stroganoff och jag älskar verkligen den.
Jag kan inte förstå hur han kan va så duktig på att laga mat, jag har försökt och försökt men de går inte, de värsta jag vet är att behöva stå och passa något, jag vill gärna göra saker som sköter sig själv.
Jag kanske skulle ta å göra någon form av gratäng?!
Hmmm.... ne tror inte ens jag klarar av de, när vi gör lasagne så brukar inte de heller gå så bra, tror vi har för mkt "köttfärssås" för vi får ju nästan alltid skura spisen efteråt...

Ne nu ska jag nog ta och börja på maten lite, så martin kan fixa resten när han kommer hem igen...

Pimpad Bild från SRF 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar